Rowery miejskie
Rower miejski jest uniwersalnym środkiem transportu, choć należy pamiętać o tym, że jego głównym przeznaczeniem jest jazda po twardej, płaskiej nawierzchni. Ponieważ w rowerach tego typu liczy się głównie wygoda, mają one zupełnie inną konstrukcję niż rowery górskie czy szosowe. Głównymi cechami, które zdradzają, że mamy do czynienia z rowerem miejskim są duże koła o średnicy ok. 28 cali, charakterystyczna, najczęściej stalowa rama, z ustawioną niemal pionowo rurą podsiodłową oraz podniesiona i odpowiednio wyprofilowana kierownica. Dzięki takiej konstrukcji możliwe jest prowadzenie roweru w wyprostowanej pozycji. Kolejną cechą wyróżniającą rowery miejskie jest specyficzna budowa hamulców i przełożeń. Dawniej rowery tego typu w ogóle były pozbawione biegów. W nowoczesnych rowerach do miasta przełożenia się pojawiają, jednak wyglądają zupełnie inaczej niż przerzutki znane np. z rowerów górskich. Są najczęściej wbudowane w tylną piastę, a liczba przełożeń wynosi od 3 do 12, w zależności od modelu.